vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

WunderVets!

Publicerad 2013-11-07 22:14:00 i Alla inlägg, Lucifer, Veterinärutbildning,

Äntligen har vår klass tagit ett klassnamn. Man börjar i ettan som amöba, i tvåan blir man sedan senioramöba till man tar sitt klassnamn. Efter mycket röstande och en del delade meningar kan jag nu säga att jag tillhör klassen WunderVets
Vi tog vårt namn för en vecka sedan med en sittning vi kallar brännbålet, där eldade vi också upp våra amöbamössor. Hade superkul, var ett tag sedan jag festade ordentligt!
 
Var länge sedan sedan jag uppdaterade nu, har haft ganska fullt upp och har i princip glömt bort att blogga.
Jag har tränat en del med Lucifer, en del med våra små valpträffar där vi tränar mycket kontakt och inkallning. Privat har vi mest lite roliga trick som att gå slalom mellan benen (framtid inom freestyle..?) inget seriöst. Vill komma igång med lite ordentlig träning nu! Hoppas jag ska kunna komma igång med lydnadsträningen på riktigt snart, och nästa sommar blir det agility. Mycket att se fram emot med mitt lilla fluff! På söndag den 10:e november ska vi ställa ut i Enköping, en liten inofficiell utställning mest för att miljöträna men det ska bli kul! Hur det än går så kommer han ju ändå vara snyggast. ;)
 
Ronja och Klara var här mellan den 10:e och 14:e oktober! Känns som jättelänge sedan men det var verkligen superroligt att ha dom här, tog massor av jättefina höstbilder och bakade asgod kladdkaka. Ronja var tvungen att åka hem på lördagen men Klara stannade till måndag, vi bakade kladdkakesandwich, hur gott som helst! Tack för en fin helg tjejer. <3
 
Jag har också hunnit vara hemma i Göteborg två gånger, första gången ganska spontant. De flesta här på Gälbo skulle åka hem och vi hade några studiedagar så jag tog lite höstlov och var hemma tisdag-söndag! Mellan den 15:e och 20:e oktober. Alltid lika mysigt! Var bland annat hos Jossi i Kungabacka och Lucifer fick leka lite med Elsa, som har blivit jättestor!
Lucifer och Elsa
 
Andra gången var förra helgen, var hemma för att se Lars Winnerbäck på Scandinavium med Jossi! Hur bra som helst live. Helt klart över förväntan! Min favoritlåt för kvällen var Ingen Soldat - underbar.
På lördagen var det halloweenfest! Först hos Therese och sedan på Chalmers. Jag och Ronja gick som pirater, supersnygga! ;)
 
Jag har börjat komma in i Uppsalalivet ordentligt nu. Trivs jättebra i min dubblett, kommer bli kul när Arvid flyttar in! Har ju haft den för mig själv nu i två månader och det är faktiskt lite ensamt ibland. Det är mycket hundliv, igår gick vi på en jättelång lunchprommenad där vi bara blev fler och fler!
 
Hela hundmaffian
 
Lucifer har fått massa trevliga valpkompisar här som jag nämnt innan, har lite bilder på  några av snyggingarna!
 
 Lucifer och Goliat
 
 Lucifer och Måns (I mitt rum! Tror inte jag visat det?)
 
 Luna och Lucifer
 
I skolan har vi läst om virologi, bakteriologi och håller just nu på med parasitologi. Maskar och annat skumt.. Fästingar! Usch. Tentaperioden börjar den 15:e november. Har då tre tentor, virologi den 19:e, parasitologi den 22:e och bakteriologi den 27:e. Håller tummarna för mig!
 
- Julia

Kommentarer

Postat av: Pekka

Publicerad 2013-11-07 22:22:44

Jag hållet också tummarna ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela