vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Valp på väg!!

Publicerad 2013-05-05 21:27:00 i Alla inlägg, Lucifer,

Nu har saker verkligen börjat hända på valpfronten! På onsdag, den 8:e maj (min 20års dag!!), hämtar jag min egen lilla vovve. Det blev en Shetland Sheepdog tillslut, känns superbra. Har varit och hälsat på kenneln och det kändes verkligen bra mellan kennelägaren och mig. Även med valpen såklart, helt underbart söt! Han mamma var verkligen en fin hund också, hon var supersocial och gav inte ifrån sig ett pip i form av skällning eller liknande under tiden jag var där. Superfint temperament hade hon. Jag är jättenöjd! 
Den lilla krabaten som kommer bli min partner de nästkommande åren är en liten blue-merle färgad kille. Låt mig presentera lille Lucifer, vid sex veckor:
Lucifer är ett namn jag haft på hjärnan länge och när jag träffaade honom så var det ju självklart att det var det han skulle heta. 
Vill helst få tiden att passera till onsdag nu. Mitt största mål i livet har jättelänge varit att skaffa hund och nu ska det faktiskt bli verklighet. Helt sjukt!! Tror knappt jag fattat det själv. Är i alla fall otroligt lycklig och jag hoppas innerligt att allting ska gå bra. 
 
- Julia

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-05-05 21:45:30

Åh vad roligt! ;) grattis! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-05 22:41:06

Han är så fin!! Du kommer att bli världens bästa mamma! :D

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-05-05 22:57:44

Åh så jättesöt!! Vill träffa den lilla gosen!

Postat av: London bo

Publicerad 2013-05-06 16:07:36

Ååååååå jättesöt!!! Gud vad roligt!! Så glad för din skull!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela