vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Valborg!

Publicerad 2013-05-03 16:38:00 i Alla inlägg,

I söndags var Sophie här och tvättade innan flytten, vi passade på att ta en glass i solen (som äntligen bestämt sig för att titta fram lite då och då..) medan vi väntade på tvättmaskinen.
Tråkigt att min fina cykelkompis flyttar, men till hösten kommer ju jag också flytta dit så jag ska nog överleva denna månaden.. 
På kvalborg, dagen innan valborg, var jag hos min kusin på spelkväll. Turen var väl inte direkt med mig denna gången men vann på vänd 8 i alla fall! Haha. När jag cyklade dit på kvällen var det lite solregn så det tittade fram en regnbåge över hela Ultuna. 
Nu till Valborg! Det var verkligen något speciellt, otroligt mycket folk i hela stan. Först satt jag och Frida och kollade på forsränningen. Några kursare hade en flotte som lyckades välta i sista forsen. Såg kallt ut haha.
Det var mysigt, sedan kom Sophie, som fixat med flytten på förmiddagen, in till stan. Då gick vi till parken där resten av Sverige också var haha. Aldrig sett så mycket folk på samma ställe! Inte en kvadratcentimeter var utan filt. Vi lyckades hitta några kursare mitt i vimlet och satte oss där en stund innan det började regna. Sedan cyklade vi hem till Frida där vi satt och spelade lite kort en stund tillsammans med en av Fridas vänner från "innan veterinärprogrammet". ;) Kul att träffa henne! Sedan dök det upp lite fler folk och vi förkrökade lite innan det var dags att dra ut till Norrlands nation. 
Det blev en kväll full av dans och sång, ett liveband var där en stund som verkligen livade upp stämningen. De spelade massa bra låtar, skönt att komma undan klubbens dunka-dunka musik en stund! Kvällen blev i alla fall jättemysig. Efter Norrlands drog vi hem till Frida allihopa och sov.
Dagen efter tog vi oss ner till stan och åt en mysig frukost på Espresso House. Förvånansvärt lite bakfylla! Ingen alls faktiskt. Tur tur. 
Nu har man upplevt Valborg i Uppsala, väldigt härlig upplevelse måste jag säga. Dagen hade såklart inte varit lika skoj utan mina gangstervänner Tripp och Trull.<3
 
Hittade lite blommor på tomten igår, nu känns det verkligen som att våren äntligen har börjat komma!
 
- Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela