vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Lucifer

Publicerad 2013-05-09 21:52:00 i Alla inlägg, Lucifer,

Igår klockan 00.00 på natten efter en lång bilfärd i mörker och regn kom vi hem till huset. 
Nu har det lilla livet bott hos mig i snart ett dygn. Han sov hela natten igenom (vilket är mer än vad jag kan säga att jag gjorde...) Ut och kissade på morgonen, gick finfint! Som tur är verkar han inte jätteberörd av flytten utan har nyfiket utforskat hela tomten. God aptit har den lilla krabaten också!
Jag kan inte vara nöjdare med min fina Lucifer, han är väldigt social och trevlig. Sophie och Frida var här och hälsade på en stund och han visade inga blyga tendenser överhuvudtaget. Jättekul! Hoppas vi kan hålla i detta sociala beteende. Nu ligger Lucifer och sover på golvet, misstänker att hundsängen är för varm för där vill han inte vara. Sedan är ju min säng mycket trevligare... ;)
Äntligen har den högsta drömmen gått i uppfyllelse, jag är hundägare. Känns superkonstigt men jättekul. Jag kan inte vara lyckligare och jag hoppas verkligen att Lucifer ska fortsätta trivas, min egen lilla kompanjon. 
 
Skymningsskallets Jumping Flash - "Lucifer".
 
- Julia
 

Kommentarer

Postat av: Pekka

Publicerad 2013-05-09 22:45:07

Jätteroligt att din dröm gått i uppfyllelse. Lucifer är en väldigt trevlig bekantskap

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-05-10 07:25:09

Åh är så glad för din skull! Längtar tills jag får träffa honom <3

Postat av: Ingela

Publicerad 2013-05-10 16:02:58

Vilken valplycka!! Jag vet precis hur du känner det! Och så fin han är. Ni matchar varandra bra.
Kram Ingela

Postat av: Emma

Publicerad 2013-05-11 15:39:29

Vilken sötnos! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela