vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Lucifer 9 veckor

Publicerad 2013-05-11 16:36:00 i Alla inlägg, Lucifer,

Idag är Lucifer 9 veckor, vi har nästan lärt oss gå i koppel och börjat klickerträna så smått. Mycket kontakt och inkallningsövningar nu i början! Inkallning har hittils gått jättebra, han kommer som ett skott! Det verkar som han fattat grejen med klickern också, små steg framåt - men framåt går det och det är det viktigaste! Huvudsaken nu i början är att han lär sig komma på inkallning och gå ordentligt i koppel så vi kan börja miljöträna!
Idag beställde jag ett trimbord också, eftersom jag vill träna honom i att stå på bord och den byrån han får stå på nu är lite för hal. Hoppas det kommer snart!
 
Rumsrenheten går också bra, han vaknade en gång på natten klockan 4, då var vi ute och både kissade och bajsade. Gick jättefort! Annars sov han som en stock hela natten. Endast en olycka inomhus idag också. Är väldigt stolt över min lilla Lucifer. <3
Lucifer 9 veckor.
 

- Julia

Kommentarer

Postat av: Magnus

Publicerad 2013-05-11 20:27:33

Fin hund!
Grattis Julia!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela