vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Valpplaner och tentaplugg

Publicerad 2013-03-24 14:14:00 i Alla inlägg, Lucifer, Veterinärutbildning,

Tentan i fredags gick bra. Satte alla 20 preparat så mer nöjd kan jag inte vara!
Nu är det bara att ta nya tag och plugga inför tisdagens tenta, det blir en lite större tenta på 5 timmar. Men efter det så blir jag pluggfri hela påsken fram till den 7:e! Kan ju inte bli bättre. Kommer hem till Göteborg den 28 mars. Biljetten är bokad!
Sitter just nu och pluggar så det blir bara ett kort inlägg, men tänkte bara tala om att jag har lite valpplaner i rullning. Nämnde det för några månader sedan att jag har planer på att skaffa valp men nu börjar det bli verkliget. Det som verkar mest sannolikt är att jag skaffar en Shetland Sheepdog då Aussiekenneln jag haft kontakt med inte längre har någon information om parningen på dess hemsida. Tråkigt, men är helt säker på att jag kommer tycka lika mycket om min vovve vilken ras det än blir! 
Två blue merle killar har redan fötts på en kennel och kennelägaren har sagt att hon har en liten kille till mig om kemin och allt stämmer. Så ska träffa dem någon gång i framtiden och håller verkligen tummarna för att allt går vägen. Men man vet ju aldrig vad som händer, jag kommer uppdatera er om läget när jag vet mer!
 
Nu blir det lite fokus på tentaplugg igen. Hoppas alla får en fortsatt bra helg.<3

- Julia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela