vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Killingar och Tentaresultat

Publicerad 2013-01-30 16:57:00 i Alla inlägg, Veterinärutbildning,

I helgen hände inte så mycket, satt och pluggade med Frida och Sophie. Mycket plugg gjort och väldigt mysigt! På söndag kväll gick vi och såg Berättelsen om Pi, tyckte vi förtjänade det efter vår produktiva helg. 
Så snygga i 3D-glasögon!
Filmen var bra, väldigt fint filmad och intressant historia. Tigern var grymt snyggt animerad! Även om den inte var perfekt i alla scener så är det helt klart den bästa djuranimation jag sett hittils. 
 
På måndagen kom tentaresultatet! Aaaah har aldrig varit så nervös, helt galet. Gick in på mobilen så fort det kom upp och kollade, kodnummer 17.. G. GODKÄND. Helt otroligt, med tanke på att jag inte pluggade på jullovet. En sådan otroligt lättnad, visst det var inte världens störta marginal, men fortfarande godkänd.
Hade aldrig klarat det utan Frida veckan innan, tack vännen!<3
Så nu är BMB-kursen ur vägen! Awesome.
 
Igår lyssnade vi på hjärtat och hade EKG-övning. Eftersom vi hade lite få hundar i vår basgrupp fick vi låna två hundar, en otrolig tur hade jag, det råkade vara två border collie, världens finaste ras! Vi lyssnade på hjärtat och fick vänta ganska länge på läraren innan vi tog EKG, detta gjorde inte mig så mycket då vi kunde sitta och mysa med hundarna en stund istället.
Här har vi sonen, är inte säker på om jag uppfattade hans namn rätt. Men Bace eller Blace verkar det som han hette.
Världens finaste tik, Bella. Såg ut som en unghund men var 8år, mamma till killan ovan.
Sjävla EKGt gick bra, vi tog det på en superlugn och fin pudel som en i min basgrupp hade. Allt såg fint ut och det är kul att faktiskt förstå vad det är man ser. 
 
Sedan till idag, det roligaste hittils! Väcktes av ett sms imorse 07.45, Biskvi var på väg att killa. Jag och Sophie åkte tidigare till skolan för att försöka hinna se något innan föreläsningen, men killningen hade gått jättefort så den missade vi. Istället fanns två små söta killingar där. Vi välkomnar Aurora och Athena till världen!
Athena
Aurora
Hos sin duktiga mamma Biskvi:
På sista bilden ser vi Aurora med sin mamma. Så otroligt söta är dom båda två.<3
Ska bli väldigt spännande och se när de andra killar, det ser jag fram emot. Borde ske snart nu. 
 
- Julia

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2013-01-30 17:08:00

VILKA SÖTAAAAA OMG GE MIG EN GET NÅGON!

Svar: JAG TAR MED EN HEM TILL DIG<3
Julia Mayer Stenberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela