vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Jullov och Tenta

Publicerad 2013-01-19 16:24:00 i Alla inlägg,

Efter ha varit lite inaktiv här på bloggen ett tag tycker jag nu det är dags att skriva ett litet sammanfattat inlägg om det som hänt sedan jag skrev sist. Ska försöka hålla det lite kort och mycket bilder så ni inte behöver sitta och läsa 100 sidor!
Låt oss börja vid början av jullovet då jag åkte hem till Göteborg. Så himla skoj att träffa alla härliga göteborgare igen!
Det första vi gjorde var att samla ihop massa folk och gå och se The Hobbit. Vi såg den i 3D med high frame rate, sjukt värt det. Filmen såg hur snygg ut som helst! Och visst var vi snygga i våra 3D-glasögon? 
Annars under veckan innan jul höll vi på med lite allmänt julpyssel hemma som att klä granen och göra julstjärnor. Lite bilder på mästerverken:
Jag har också vart på jul på Liseberg, jättemysigt, men dock väldigt kallt. Vi sprang mellan alla värmetunnor för att inte frysa ihjäl! Jag och Jossi slog på stort och spelade lite överallt, lyckades vinna en hel del också.
Tiden gick superfort och vips så var det julafton! Vi firade hos min moster och kusin. Där åt vi julmat och spelade julklappsspel, faktiskt första gången jag spelar, superkul! Jag lyckades få en USB-massör samt en "egg-cuber" som gör kokta ägg fyrkantiga... Lite intressant..! Sedan såg vi självklart på Kalle Anka, har blivit lite trött på Fredinand dock haha. Lyckades också få en liten julig bild på mig och Bea:
Väl hemma så hade vi en liten egen julklappsutedelning, listar lite julklappar:
  • How I met your mother säsong 7
  • The Dark Knight Rises
  • Pengar till framtida valpen
  • Strumpor
  • Trosor
  • Pyjamas
  • "Powerpack" - kan ladda mobilen vart som helst!
Sally fick såklart sin egen lilla julklapp!
Saknar allt den lilla hårtussen.<3
 
Under veckan efter jul var jag bland annat hos mormor. Träffade fler vänner och hade spelkväll hos Jossi. Nintendo 64 hela natten!
Veckan gick fort och sen var det dags att fira det nya året! Helt sjukt att det är 2013! Skriver fortfarande fel - 2012 gick otroligt fort. 
2012 var ett väldigt händelserikt år för min del. Lite bra (och dåliga) saker under 2012:
  • Tog studenten, gick ut gymnasiet
  • Tog körkort
  • Kom in på veterinärprogrammet (gaalet)
  • Flyttade till Uppsala (blandade känslor, jobbigt att flytta ifrån Göteborg och alla jag bryr mig om.)
  • Träffat nya människor och skapat nya relationer
  • Klarat av min första tenta
Ett litet urval av det som hänt under 2012, det känns lite som att.. nu har liksom allt hänt, var detta mitt mest händelserika och omtumlande år? Nu ska jag vara här i fem år till och sen måste jag ju börja jobba. Näe, klart det kommer hända mer skoj (och tråkiga) grejer! Nu hoppas jag verkligen att 2013 kommer bli super. Har inga direkta nyårslöften, mer än att ett mål är att skaffa hund. Är ju inte helt säkert att det blir av heller då ganska mycket måste klaffa. Men drömma kan man alltid göra!
 
Nyårsafton var väldigt rolig, mycket festande (kanske lite för mycket.. ehm..) med fina vänner! Nyårsdagen var också mysig, brukar gilla nyårsdagen. Jag, Klara och Ronja var hos Klara hela dagen och myste framför tvn med Disney-filmer. På kvällen var det ännu mer film hos Therese, så en superskön slappdag helt enkelt - precis som det ska vara dagen efter nyår. 
 
Sedan var det dags för MyDog! Alltid lika trevligt, jag jobbade tors-fre för min gamla gymnasieskola. Det var superkul att träffa lite gamla lärare och elever! Stod i vaccinationsinsläppet och kollade att alla hundar var vaccinerade. Väldigt kul också eftersom det stod en veterinär där som jag kunde småprata med emellanåt. Det är alltid en lika mysig atmosfär på MyDog, även om det i år kanske inte var det roligaste eftersom det inte fanns någon agillity eller rallylydnad. Tur att jag jobbade!
 
Efter MyDog fyllde finaste Therese 20! Dagen innan hon flög tillbaka till England - ovärt! Detta firade vi på fredagen med lite förfest hos Therese och sedan blev det VIP-bordet på Berså!
Grattis Therese!<3
 
På söndagen var det bara att ta sitt pick och pack och sätta sig på tåget tillbaka till Uppsala.
Jag hann med vädigt mycket på jullovet, dock inget av det jag borde gjort.. (...plugg..*host*) men det gör inget! Jag fick i alla fall ett underbart jullov och hur än BMB-tentan går så finns det ju alltid omtentor!
 
Väl i Uppsala hade jag panik-plugg i en vecka, mestadels hos Frida (tack för hjälpen underbara människa!!<3). Sedan var det dags att skriva tenta i sex timmar. Underbart. Själva tentan kändes väl sådär, jag känner att jag borde lagt ner tid på jullovet. Men som jag skrev förut, det finns omtentor, och jag kan ju ha lite tur med rättningen!
Efter tentan var det självklart tentafest! Superskoj med alla snygga blivande veterinärer. 
På lördagen efter satte jag mig på tåget hem igen, mitt kusinbarn Amanda skulle döpas på söndagen och det kan jag ju inte missa! Hade en mycket trevlig tågresa, speciellt med tanke på att jag var helt pluggfri. På lördagen träffade jag återigen lite vänner, alltid mysigt!<3
Dopet på söndagen var jättefint, också kul att träffa lite släkt! 
 
Nu har en ny kurs startat! OSF-kursen eller "Organens Struktur och Funktion", ska bli jättespännande och jag är faktiskt lite taggad på att plugga igen efter den tråkiga BMB-kursen. Vi har börjat med nervsystemet så det är det jag sitter och pluggar just nu, har bestämt mig för att plugga fram till 10 och sedan kanske mysa lite framför en film eller tv-serie. Det är ju ändå lördag!
Igår var jag, Sophie och Frida på Värmlands nation, efter att ha frusit ihjäl i kön i mer än en timme! Väl inne var det väldigt kul. Värt att återbesökas, fast inte värt och frysa ihjäl! Nästa gång går vi dit tidigare i så fall. 
 
Jag hoppas att jag kan börja komma igång och blogga mer regelbundet nu när jag kommer in i gamla rutiner. 
 
Nu blir det till att fortsätta läsa om nervsystemet! Lämnar er med en bild jag tog idag på vackra Uppsala som återigen fått massor med snö.
 
Puss och kram på er.<3
 
- Julia
 

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2013-01-19 17:21:44

Och många fler spelkvällar ska det bli <3

Svar: Absolut!<3
Julia Mayer Stenberg

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-01-19 22:24:57

Wiii lite uppdatering gillar vi!! Du har haft de bra du låter det som, vi saknar dig dock redan men vi ses la ganska snart igen får vi hoppas! Ta hand om dig där uppe i snön! Puss<3

Svar: Jaa jag saknar er som sjutton! Jag hoppas vi ses snart jag med, det ska jag! Puss<3
Julia Mayer Stenberg

Postat av: Therese

Publicerad 2013-01-21 13:45:35

Wiii galet år!! Tack bästa du!! Saknar dig mycket!
Det är ju fullt med snö här i London! hel kaos!!

Svar: Saknar dig med!!<3 då har vi snökaos båda två hahah :D
Julia Mayer Stenberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela