vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Egna instrument & plugg

Publicerad 2013-01-20 17:01:00 i Alla inlägg, Veterinärutbildning,

Idag blir det ett kort litet inlägg bara för att hålla igång bloggandet!
 
Något jag inte nämnt är att vi förra veckan köpte våra egna operationsinstrument samt plasthandskar som vi kommer att behöva i den nya kursen. Närmare bestämt en sax, en pincett samt en skalpell (inga skalpellblad, det får vi när vi dissekerar.) Tog en liten bild bara för att ni ska få nåt o kolla på haha: 
Idag i övrigt har det inte hänt så mycket, har pluggat till och från. Nervsystemet håller vi på med just nu så sitter och skriver lite om limbiska systemet. 
Det har snöat idag också, hoppas det går att cykla imorgon!
 
- Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela