vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Föreläsningar, föreläsningar, föreläsningar

Publicerad 2013-02-20 21:13:00 i Alla inlägg, Veterinärutbildning,

Det händer inte jättemycket intressant nu, så detta får helt enkelt bara bli ett kort fluffinlägg. 
Vi har väldigt mycket föreläsningar och långa dagar i skolan just nu. Vi hade tre föreläsningar idag. En om moderkakan, för att sedan kolla på den i mikroskop fram till lunch. På eftermiddagen hade vi två gästföreläsare. En engelsktalande som bröt på franska, helt underbart. Den sista föreläsningen nämnde jag i gårdagens inlägg, en veterinärstudent i åk. 5 berättade om hennes hunduppfödning, pudel för att vara mer exakt. 
 
Imorgon har vi återigen föreläsning på morgonen, om juver och mjölkkörtlar. Sedan återigen mikroskopiering hela eftermiddagen fram till klockan 16. Efter det blir det kösutbildning med fikautskottet! Mer om det vid ett senare tillfälle.
 
Tyvärr verkar de fyra apelsinerna jag köpte igår inte ha hjälpt. Imorse vaknade jag med tungt huvud och ont i halsen, halsontet gick över under dagen men denna satans huvudvärk verkar inte vilja släppa. Problemet är att pluggandet blir lidande.. Menmen, får väl ta igen det i helgen om jag mår bättre. Hoppas det är en liten snabb förkylning som går över fort. Så sjukt tråkigt att inte ha ork och göra något vettigt. 
 
Ska ta och lägga mig tidigt ikväll i hopp om att mitt immunförsvar ska jaga bort förkylningen. Tills dess blir det lite musik och kanske nåt avsnitt av en tvserie. Godnatt.<3
 
- Julia

Kommentarer

Postat av: Pekka

Publicerad 2013-02-20 21:28:45

Aj då. Inte kul om du blir sjuk. Ta hand om dig och krya på dig.

Postat av: Monica

Publicerad 2013-02-20 22:06:34

Krya på dig Julia. Du lät ganska pigg när du pratade med Therese :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela