vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Snö i Uppsala!

Publicerad 2012-11-28 21:34:32 i Alla inlägg,

Imorse möttes jag av en liten trevlig överraskning när jag kom ut genom dörren, snöflingor! Tyvärr lade det sig inte på marken men ändå mysigt. Var uppe tidigt och hade en laboration om glykolys i ungefär två timmar. Efter detta passade vi på att göra färdig laborationsrapporten med en gång, så den är färdig. Skönt!
 
Annars har det inte hänt så mycket mer idag, pluggat i princip hela dagen och gjorde tacos när jag kom hem. 
Det hade under kvällen när jag var hos Frida börjat snöa ännu mer också. När jag kom ut hade min cykel vält så halva var helt vit av snö. Mysigt att snön redan börjar lägga sig! Hellre snö och kallt än bara kallt och tråkväder, blir att vara försiktig när man cyklar nu dock haha..
 
Imorgon ska vi ha vår andra getövning. Ska bli jätteskoj att träffa getterna igen! Får se hur tjocka dom har blivit nudå. ;)
 
Måste jag ju också säga grattis till Klara i Göteborg som fyller 19 idag även här! GRATTIS<3
 

- Julia

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-11-29 21:07:47

Åh mysigt! Vill oxå ha snö här bara regnar det :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela