vetstudjulia.blogg.se

Har flyttat till Uppsala för att uppfylla min dröm och plugga till Veterinär! Går nu andra året, följ gärna med på min resa!

Nya tag!

Publicerad 2012-11-26 16:12:00 i Alla inlägg,

Det blev inte mycket gjort på cancer-fronten i helgen. Tog det lugnt istället! Det blir till att kolla på den föreläsningen i veckan istället.
Idag hade vi en inledande föreläsning till Tema 2, Metabolismen. Vi ska  alltså jobba med ämnesomsättningen de kommande veckorna, verkar som det kommer handla mycket om vilka enzymer som reglerar vad och så vidare. Får se om det blir intressant!

För övrigt var jag nere på stan idag och skaffade ett nytt anteckningsblock, mitt gamla började bli smockfullt så jag tyckte det passade nu när vi ändå började på ett nytt tema. Vad gäller stan så börjar jag hitta lite bättre - haha äntligen! Fast i vissa delar är jag fortfarande helt vilse som vanligt..
 
Annars händer inte mycket, sitter och skriver rent lite anteckningar från dagens föreläsning och tänkte jag skulle passa på att uppdatera er lite! Det blir ett kort litet ointressant inlägg idag jämfört med det förra..! ;)

- Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Mayer Stenberg

Jag är en nyfiken och glad tjej på 20 år vid namn Julia. Går andra året på veterinärutbildningen i Uppsala men kommer annars från Göteborg. Jag är en djurmänniska in i märgen och älskar alla djur, men hundar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Framförallt min egen knasiga, underbara, skitsnygga Shetland Sheepdog Lucifer. Bloggen startades för att vänner och familj i Göteborg skulle kunna följa mig i mitt nya liv och handlar främst om min flytt och denna nya utbildning, men även om andra ting som händer under resan till Veterinär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela